Podmazovanje električnih in hibridnih vozil
Pri podmazovanju sklopov električnih in hibridnih vozil se uporabljajo posebna maziva in tekočine, o katerih bomo podrobneje razpravljali v nadaljevanju tega besedila.
Tekočine in maziva za električna vozila
Mazanje elektromotorja se razlikuje od mazanja motorja z notranjim zgorevanjem. Elektromotorji ne uporabljajo večine tekočin, ki jih imajo običajna vozila, prav tako nimajo filtrov olja in goriva. Vendar v ta namen obstajajo posebne tekočine, ki igrajo pomembno vlogo pri delovanju vozila.
Električna vozila zahtevajo rutinsko kontrolo in zamenjavo hladilne tekočine sistema za upravljanje toplote, zavorne tekočine, tehničnih maziv in tekočine za pranje vetrobranskega stekla.
Hladilno sredstvo za sistem upravljanja toplote ščiti baterijo pred pregrevanjem in prenizkimi temperaturami. Ker so intervali zamenjave redki, jih je enostavno spregledati. Ne pozabite preveriti teh informacij v servisnem priročniku, ki ste ga dobili z vozilom.
Zavorna tekočina je tekočina, katere menjava je lahko predpisana tudi v daljših časovnih intervalih kot običajno. Če avtomobil vzdržujete v pooblaščenem servisu, to ni težava, sicer pa pazite, da zamenjave zavorne tekočine ne zamudite.
Tehnična maziva se uporabljajo za mazanje valjčnih ležajev, da se prepreči obraba kovinskih delov med stikom različnih delov. Poleg mehanske morajo imeti dobro toplotno stabilnost, protikorozijsko zaščito in odpornost na vlago.
Po potrebi je treba tekočino za pranje vetrobranskega stekla vsekakor dolivati.
Tekočine in maziva za hibridne avtomobile
Ker imajo hibridni avtomobili poleg električnega vgrajen tudi klasičen motor, za delovanje in vzdrževanje poleg zgoraj omenjenih tekočin in maziv potrebujejo še naslednje tekočine in maziva: olje za motor z notranjim zgorevanjem, hladilno sredstvo za motor z notranjim zgorevanjem in olje za avtomatski menjalnik.
Motorno olje
Za mazanje pogonskega motorja z notranjim zgorevanjem se uporabljajo sintetična motorna olja najnovejše generacije ustreznega razreda in viskozne stopnje. Gre predvsem za t. i. nizko viskozna olja, ki so bolj tekoča in popolnoma prilagojena tolerancam najnovejših motorjev z zmanjšano prostornino (in povečanim kompresijskim razmerjem).
Od leta 2020 je na našem trgu na voljo linija motornih olj TOTAL QUARTZ XTRA z napredno sintetično tehnologijo, ki je posebej zasnovana za najnovejše motorje z zmanjšano prostornino in hibridne motorje. Inovativna tehnologija Eco-Science, ki jo uporabljajo ta maziva, dokazano podaljša življenjsko dobo motorja, izboljša njegovo učinkovitost in zmanjša porabo goriva.
Hladilna tekočina za motor z notranjim zgorevanjem
Kar zadeva hladilno tekočino, je priporočljivo uporabljati tiste, ki so organskega izvora in vsebujejo dodatke in zaviralce korozije, ki preprečujejo pojav pene, vodnega kamna in korozije. Interval zamenjave je običajno 5 let ali 250.000 km.
Olje za avtomatski menjalnik
Za podmazovanje tovrstnega menjalnika se uporabljajo predvsem sintetična olja za mazanje avtomatskih menjalnikov standarda ATF DEXRON VI, ki jih odlikujejo napredne lastnosti pri nizkih temperaturah, odpornost proti obrabi in trenju ter boljša stabilnost.
Ker so hibridni avtomobili izdelani predvsem za mestno vožnjo, ima v takih razmerah prednost elektromotor. Zato je poraba goriva, olja in tekočin veliko nižja kot pri običajnih avtomobilih, kar ima za posledico redkejši ali podoben interval menjave olja (odvisno od vrste avtomobila), pa tudi redkejšo potrebo po servisiranju vozila.