KATALOG IZDELKOV
Preberite več o izdelkih TotalEnergies in Elf
So sintetična olja res najbolj kakovostna olja na trgu? Ali lahko s pogostejšo zamenjavo mineralnega olja dosežemo enak učinek mazanja? Kakšni so razlogi za uporabo polsintetičnih olj?
Prepričani smo, da glede vrst olj obstaja veliko dvomov in da ste slišali že veliko nasprotujočih si mnenj na to temo. V nadaljevanju tega članka vam bomo skušali razložiti, katere so najpomembnejše razlike med sintetičnimi, polsintetičnimi in mineralnimi olji.
Sintetična olja pridobimo z rafiniranjem baznih olj in dodajanjem ustreznih aditivov, lahko pa jih v celoti sintetiziramo tudi v laboratoriju. Njihova naloga je zagotoviti toplotno in oksidacijsko stabilnost, odpraviti tvorbo usedlin in zagotoviti boljšo zaščito motorja pred obrabo in korozijo. Toda kaj vse to pomeni za visoko zmogljiv sodoben motor?
Rezultat vsega zgoraj navedenega je daljša življenjska doba motorja. Poleg tega je sestava sodobnih sintetičnih olj tako superiorna, da je ni mogoče nadomestiti s pogostejšo zamenjavo mineralnih olj.
Polsintetično olje je mešanica sintetičnega in mineralnega olja z dodatkom ustreznih aditivov. Delež sintetičnega olja v tem razmerju znaša največ 30%, kar pomeni, da so polsintetična olja po sestavi in kakovosti bližje mineralnim. Tudi če vsebujejo le 1% sintetičnega olja, jih imenujemo "polsintetično", zato jih velja kupiti le od uglednih proizvajalcev (zlasti v kategoriji premijskih blagovnih znamk).
Polsintetična olja dandanes predstavljajo cenovno ugodnejšo alternativo za vozila, ki zaradi večje zračnosti v motornih sklopih povečajo porabo olja, a le, če je ta še v mejah, ki jih je določil proizvajalec vozila. Večinoma gre za vozila, starejša od 10 let in/ali s prevoženimi več kot 200.000 kilometri.
Prva olja na svetu, ki so se uporabljala za mazanje gibljivih delov motorja, so bila mineralna olja, v uporabi pa so ostala še danes. Pridelujejo se s predelavo surove nafte in uporabo posebnih dodatkov. Interval zamenjave teh olj je navadno od 5000 do 10000 prevoženih kilometrov, odvisno od vrste motorja, dodatnih aditivov in delovnih pogojev.
Uporabljajo jih motorji starejših generacij, torej avtomobili iz devetdesetih let in starejši.
Zakaj jih ne uporabljajo tudi sodobni motorji? Sodobni motorji dosegajo veliko večje delovne obrate in temperature, zato mineralna olja, ki imajo manjšo odpornost na visoke delovne temperature, preprosto ne morejo zagotoviti dovolj dobrega mazanja, niti z vrhunskimi dodatki. Zaradi višje viskoznosti niso primerna za uporabo v hladnih zimskih razmerah (pri temperaturah -15°C in nižjih).
Mar to pomeni, da bi morali, če želimo najboljše za svoj motor, preiti na uporabo sintetičnega olja? Če je proizvajalec vozila predvidel mineralno olje za vaš motor, je odgovor NE! Motorji starejših generacij preprosto niso zasnovani za sintetična olja, medtem ko mineralna olja povsem ustrezajo njihovim potrebam.
Upamo, da vam je branje tega članka koristilo. Za vsa vprašanja, pomisleke in predloge tem, ki vas zanimajo, se obrnite na nas.