Skip to content

15/09/2023 News

TotalEnergies RUBIA OPTIMA

TotalEnergies RUBIA OPTIMA

Nova linija olj za gospodarska vozila

TotalEnergies RUBIA OPTIMA

Družba TotalEnergies lansira popolnoma novo linijo olj za tovorna vozila RUBIA OPTIMA. Z vidika tehničnega in kakovostnega delovanja so olja v skladu z najstrožjimi specifikacijami: API: CK-4, ACEA: E8 in E11 ter zahtevnimi odobritvami proizvajalcev Mercedes-Benz, Volvo, Mack, Cummins, Scania, MAN.

Korenito zaostrovanje standardov API in ACEA – deloma zaradi ekoloških omejitev, ter pomembne (tudi ekološke) tehnične inovacije pri tovornih vozilih so bistveno dvignile zahteve na področju olj za tovorna vozila. Družba TotalEnergies se je zato odločila zamenjati celotno linijo izdelkov v tem sektorju. Predstavljena linija RUBIA OPTIMA je torej naslednja generacija olj za tovorna vozila. Uporaba inovativnih tehnologij omogoča ne le izpolnjevanje novih zahtev, temveč tudi boljšo zaščito sodobnih motorjev. Zmanjša tudi porabo goriva in emisije škodljivih snovi v izpušnih plinih.

Ključne zahteve

Glavni izziv za inženirje sta bila nova API CK-4 in ACEA: specifikacije E8 in E11, ki bistveno zaostrujejo zahteve glede kakovosti motornih olj. Brez korenitih tehnoloških sprememb v fazi proizvodnje jim preprosto ni mogoče zadostiti.

API: CK-4 je najnovejši standard, ki bistveno zaostruje zahteve glede kakovosti v primerjavi s prejšnjimi standardi CJ-4. Zahteva po izboljšanju odpornosti proti oksidaciji (za kar 100 %) in izgube viskoznosti zaradi stržnih obremenitev olja in oksidacije zaradi izpostavljenosti zraku je prava revolucija. API CK-4 prav tako povečuje zahteve za zaščito pred »zastrupitvijo« katalizatorja, zamašitvijo filtra DPF, obrabo motorja, usedlinami na batu in povečanjem viskoznosti olja, povezano s povečano sajavostjo (zahteva za boljšo disperzivnost).

ACEA: E8 in E11, izdani leta 2022, sta nasprotno poostreni specifikaciji kakovosti za ACEA: E6 in E9. Nove specifikacije bistveno zaostrujejo zahteve glede oksidacije olja v skladu z API CK-4, vendar dvigujejo tudi zahteve za protiobrabne lastnosti batnih oblog in obročkov (nov test motorja – Mack T12). Poleg tega so poostrene evropske zahteve glede čistosti batov, ogrevanja obročev batnih obročkov in tvorbe usedlin v motorjih pri uporabi goriva s povečano vsebnostjo biokomponent (nov test motorja – Mercedes-Benz). Popolna novost je uvedba obveznega testa odpornosti olja na prezračevanje (nov motorni test - Caterpillar).

Odziv podjetje TotalEnergies

Da bi izpolnili zgornje zahteve, linija izdelkov RUBIA OPTIMA uporablja napredno tehnologijo Inno-Boost. V formulaciji olja so uporabljeni aditivi, ki vsebujejo pravo kombinacijo antioksidantov. Te aktivne molekule zavirajo tvorbo oksidacijskih radikalov in omogočajo, da verige ogljikovodikov ostanejo nedotaknjene. Zaradi tega ostane viskoznost motornega olja stabilna in ohranja lastnosti olja za daljše časovno obdobje. To pomembno vpliva na življenjsko dobo motorja, moč, čistočo, porabo goriva in zaščito sistema za naknadno obdelavo izpušnih plinov.

inno boost

TEHNOLOGIJA INNO BOOST

Nova linija olj RUBIA OPTIMA uporablja tehnologijo Inno-Boost, zaradi česar se bistveno razlikuje od izdelkov starejše generacije. To omogoča izpolnjevanje najnovejših specifikacij kakovosti API CK-4, ACEA E8 in E11, pa tudi izpolnjevanje zahtev proizvajalcev originalne opreme glede podaljšanih intervalov menjave olja. Opaženo izrazito povečanje moči motorjev tovornih vozil na liter prostornine povzroči povečanje njihove toplotne obremenitve in znatno povečanje nagnjenosti olja k oksidaciji. To predstavlja izziv za proizvajalce maziv. Nova linija RUBIA OPTIMA več kot izpolnjuje te zahteve, prav tako pa je še vedno primerna za starejše motorje in izpolnjuje pričakovanja celotnih voznih parkov, ki vključujejo vozila »različnih generacij« in različnih znamk.

Ta tabela v besedilni različici za kopiranje je na voljo na koncu, pod opisi posameznih izdelkov.

 
OPOMBA: Kratica HTHS (High Temp High Shear) se pojavi v izbranih opisih olj. To je merilo dinamične viskoznosti pri 150 °C pri zelo visokih obratih. Meri strižno odpornost plasti olja. Nižji kot je HTHS, manjši je upor. To pomeni večjo učinkovitost motorja in manjšo porabo goriva. Nižja HTHS pa pomeni tudi »tanjši« dinamični film olja. Zato mora biti motor po svoji zasnovi (priklopi, oljna črpalka, valjčni potisni valji itd.) prilagojen nizkim HTHS in zaradi tega olja z nizko HTHS niso združljiva s starejšimi homologacijami in motorji.

RUBIA OPTIMA 5100 XFE 5W-20
(Za najnovejše motorje)

Sintetično motorno olje z nizko vsebnostjo pepela, fosforja in žvepla (SAPS) z zmanjšanim HTHS=2 za najnovejše motorje – MAN D13 in SCANIA DC13.
Specifikacije:
MAN: M 3977 – motorji D13
SCANIA: LDF-5 – motorji DC13 (173, 174, 175 in 176)

RUBIA OPTIMA 4100 XFE 5W-30
(Za najnovejše motorje)

Sintetično motorno olje z nizko vsebnostjo SAPS in zmanjšanim HTHS > 2,9 in < 3,2 za najnovejše posebne motorje Mercedes Benz, Volvo, Renault-Trucks in MACK.
Specifikacije:
API: FA-4; Mercedes-Benz: 228.61; MACK: MACK EOS-5;
TOVORNJAKI RENAULT: RLD-5 – motor dTi 13;
TOVORNJAKI VOLVO: VOLVO VDS-5 - motor D13K5.

RUBIA OPTIMA 3500 FE 5W-30
(Za nove in starejše motorje)

Popolnoma sintetično olje z nizko vsebnostjo SAPS, namenjeno dizelskim in plinskim motorjem. Izpolnjuje zahteve najnovejšega API-ja: CK-4 in ACEA: Standarda E8 in E11 ter stroge zahteve proizvajalcev strojne opreme (OEM) za najdaljše intervale menjave olja. Olje RUBIA OPTIMA 3500 FE 5W-30 je posebej priporočljivo za najnovejše motorje Euro IV do VI in VId. Takšne motorje vgrajuje večina mednarodnih proizvajalcev motorjev za tovornjake in avtobuse, kot so Mercedes Benz, Scania, MAN, Volvo, DAF, Iveco, Renault, Ford itd. Linija RUBIA OPTIMA 3500 FE 5W-30 je torej uporabna v zelo širokem spektru. Zlasti je primerna za uporabo pri servisiranju celotnih voznih parkov najnovejših tovornjakov. Učinkovito nadomešča tudi starejša, preverjena maziva, kot je zelo priljubljeno olje RUBIA TIR 9900 FE 5W-30.
Specifikacije:
API: CK-4/CJ-4/CI-4+/CI-4/CH-4;
ACEA: E6, E7, E8, E9, E11;
MB: 228.51/228.52; tovornjaki Renault: RLD-3; VOLVO: VDS 4.5;
MACK: EO-S 4.5; DAF: PSQL 2.1E LD*; MAN: M 3677/3777;
Cummins: CES 20086; KATEGORIJA FPT IVECO TLS E9*/CK-4*;
SCANIA: LDF-4; FORD: WSS-M2C-213 - A1*
*- raven kakovosti
   
RUBIA OPTIMA 3100 FE 10W-30
(Idealno za motorje Euro 4–6 in 6d)

Pol-sintetično, varčno olje z nizko vsebnostjo SAPS, namenjeno dizelskim in plinskim motorjem. Izpolnjuje zahteve najnovejšega API-ja CK-4 in ACEA: Standarda E8 in E11a, tudi stroge zahteve večine proizvajalcev originalne opreme glede najdaljših intervalov menjave olja. Zlasti se priporoča za najnovejše motorje Euro 4–6 in 6d.
Specifikacije:
API: CK-4/CJ-4/CI-4+/CI-4/CH-4; ACEA: E6, E7, E8, E9, E11;
MB: 228.51/228.52; tovornjaki Renault: RLD-3; VOLVO: VDS 4.5;
MACK: EO-S 4.5; DAF: LD*; Cummins: CES 20086;
Detroit Diesel: DDC DFS 93K222*.
*- raven kakovosti  

RUBIA OPTIMA 3100 10W-40
(Idealno za celotne vozne parke z motorji Euro 4–6 in 6d)

Pol-sintetično olje z nizko vsebnostjo SAPS, namenjeno dizelskim in plinskim motorjem. Izpolnjuje zahteve najnovejšega API-ja CK-4 in ACEA: Standarda E8 in E11, kot tudi stroge zahteve večine proizvajalcev originalne opreme za najdaljše intervale menjave olja. Zlasti se priporoča za najnovejše motorje Euro IV do VI in VId. Linija RUBIA OPTIMA 3100 10W-40 izpolnjuje različne zahteve številnih evropskih in ameriških proizvajalcev motorjev. Priporočljiva je za uporabo pri servisiranju celotnih voznih parkov najnovejših tovornjakov. Učinkovito nadomešča tudi starejša, preverjena maziva, kot je zelo priljubljeno olje RUBIA TIR 8900 10W-40.
Specifikacije:
API: CK-4/CJ-4/CI-4+/CI-4/CH-4;
ACEA: E6, E7, E8, E9, E11;
MB: 228.51/228.52; tovornjaki Renault: RLD-3; VOLVO: VDS 4.5;
MACK: EO-S 4.5; DAF: LD*; Cummins: CES 20086;
KATEGORIJA FPT IVECO TLS E9*/CK-4*; MAN M 3477/M 3271-1*
*- raven kakovosti

RUBIA OPTIMA 1100 FE 10W-30
(Idealno za motorje Volvo, Renault Trucks in DAF)

Učinkovito motorno olje z nizko vsebnostjo SAPS (Euro IV, V, VI in VId), izdelano iz mešanice zelo sodobnih oljnih baz, posebej priporočljivo za motorje Volvo, Renault Trucks in DAF (PX). Izpolnjuje zahteve najnovejšega API-ja: CK-4 in ACEA: standardi E11. Primerno tudi za mazanje motorjev na plin. Posebej priporočljivo za motorje, ki delujejo na gorivo z zelo nizko vsebnostjo žvepla. Novi izdelek izpolnjuje stroge zahteve večine proizvajalcev originalne opreme glede najdaljših intervalov menjave olja.
Specifikacije:
API: CK-4/CJ-4/CI-4+/CI-4/CH-4; ACEA: E7, E9, E11;
MB: 228.31; tovornjaki Renault: RLD-3; VOLVO: VDS 4.5; MACK: EO-S 4.5;
DAF: PSQL 2.1E*; Detroit Diesel: DFS 94K222*;
Cummins: CES 20086 FORD: WSS-M2C-171 - A1*.
*- raven kakovosti